luni, 25 februarie 2013

Problema religiilor

 

 

        Problema religiilor

 

       Articolul de mai jos face parte dintr-o serie de comentarii personale in cadrul blogului soliogloriadei ,comentariu dat in martie ,2012.Contextul in care s-a discutat era pe fondul cailor care duc spre rai sau iad.Pentru cei interesati de mai mult recomand sa urmareasca discutiile din cadrul acelui blog in articolul,,De vorba cu Martorii lui Iehova''.




Va salut din nou pe toti!!!
           Au trecut cativa ani buni de cand am lasat un coment pe respectivul blog.In prezent am 19 ani si vreau sa va marturisesc o noua parere despre subiectele pe care le abordam cu totii aici.In ultimul coment spuneam ca am revenit cu bine din ,,capcana martorilor lui Iehova” si eram foarte entuziast cu privire la credinta pe care multi din noi am primit-o din stramosi pe acest pamant al Romaniei.
Acum am mai crescut ,si cum spuneam,fiind pasionat de religie am inceput sa citesc si sa ma documentez intr-o goana nebuna despre tot ce inseamna religie si mai ales esensta tutor Mitologia.Oricum,oricat de mult am citit si studiat problema in ultiimii 3 ani raman un novice in subiect,si vreau doar sa imi exprim o concluzie sau parere personala, nu am venit aici in calitate de ,,,
expert”".De fapt cine ar putea spune ca este expert intr-un asemenea subiect.?
In fine,acum cand am dat din nou de acest blog dupa atata vreme,va dati seama nam apucat sa citesc toate comenturile,insa mi-am dat seama despre ce este vorba in general.O batalie pasnica(sper ca nu e prea dur cuvantul batalie)a parerilor despre dogmele diferitelor confesiuni.Fiecare isi susnie confesiunea sau altiii isi sustin viziunea mai liberala.Oricum un blog de nota 10 pentru ca fiecare e stapan pe argumentele sale.
         Acum…ufff.. as vrea sa ridic o noua problema(alta!?) cu ajutorul vostru.As vrea sa intreb de ce ne batem atat de mult pe dogme.Adica pana la urma esenta tuturor rligiilor poate fi cuprinsa de cele 2 legi ale lui Iisus,,Sa-l iubesti pe domnul dumnezeul tau cu toata puterea ta ,din tot sufletul….”si sa-l iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti”.Acum care dintre confesiunile religioase, indiferent ca e hindusa, musulmana,crestina sau budista nu promoveaza aceste 2 legi la baza?Si daca un hindus le si traieste in fapte la fel ca un bun ortodox sau bun budist de ce doar unul are credinta adevarata?Si ceilalti 2 ajung in iad sau alte forme de chinuire vesnica.?Ar putea Dumnezeu sal pedepseasca pe cineva din orice religie daca acea persoana l-a iubit din toata inima si si-a iubi si aproapele si l-a ajutat?Il va trimite in ,,iad” pentru ca atunci cand facea rugaciunea de seara ii spunea Iehova sau ii spunea Sfanta Treime?
       Acum puneti-va voi putin in locul lui Dumnezeu pentru o clipa..Aveti la picoarele voastre un hindus si un ortodox care respecta acele 2 poruci enuntate de Iisus. Unul va spune Shiva,Brahma si Vishnu iar celalalt se roaga la persoana voastra cu numele Tatal,Fiul si Duhul Sfant.Amandoi va iubesc la fel de mult, siau ,,sacrificat” viata pentru dumneavoastra pentru ca nu e usor sa respecti poruncile..Ce ati face.?L-ati pedepsi vesnic pe unul din ei pentru ca nu v-a spus pe nume?
       Parerea mea este ca nu conteaza din ce religie faci parte atat timp cat tu te simi implinit si aproape de Dumnezeu.2 oameni din religii diferite pot spune cu sinceritate,,m-a ajuta Dumnezeu,mi–a raspuns la rugaciune ,il simt in viata mea prezent si aproape de mine”
Imi place personal filozofia hindusa care spune <>Adica daca il iubesti pe Dumnezeu vei ajunge langa el indiferent ca faci sau nu parte dintr_o oarecare religie.Si inca o parere personala ,cred ca Dumnezeu a vrut sa fie si lase atat de multe religii pe pamant pentru ca noi suntem atat de diferiti.Ar putea fi chiar un dar de la el.(sunt sigur ca multi veti spune ca exagerez).. Dar ceea ce vreau sa zic este ca unii suntem oameni rationali ,,altii mai visatori,,altii mai practici,,altiii mai teoretici.Si daca privesti in jur poti caracteriza multe religiii cu aceste tipuri de personalitati.De exemplu eu sunt mult atras de latura mistica a partii religioase,,(acesta poate fi un motiv pentru care nu am ramas in continuare la martorii lui iehova)am fost atras de atmosfera mistica de la liturghiia ortodoxa,,,apoi am fost atras de misticismul care pluteste in curentul hindus(in special practica yoga).Si pot spune ca desi am trrecut prin 3 curente extrem de diferite(martorii,ortodoxia,si hinduismul) in momentele de cumpana l-am simtit pe Dumnezeu mereu aproape de mine.
        Acum multi vor riposta cu versete din Biblie gen:::,,Sa nu ai alti Dumnezei afara de mine”",Ingust este este drumul,larg este….”".Da,adevarat si desi as fi preferat sa trec peste argumente de genu ar fi mai bine sa le onoram pe cat posibil.
         Acum care alti Dumnezei….se poate referi la nume?Imi vor spune ca Vishnu ,Buddha, Iahve,Allah nu este unul si acelasi Dumnezeu.Fiecare crede ce vrea..Parerea mea este ca sunt doar nume diferite nu dumnezei diferiti.Dar atuci la ce se referea versetu?Pai in Biblie sunt denumiri de Dumnezei falsi,,,dumnezeul bagatieiei lacomiei etc.pentru mine acestia sunt Dumnezei falsi
Si daca cineva imi va spune ca sunt condamnate in Biblie si alte religiii ale altor popoare ca Egipt,Babilonia,Roma, Grecia etc…il voi intreba daca acelea respectau acele 2 porunci enuntate de Iisus.Acele religii practicau adulterul,sacrificii umane ,orgii etc..care nu prea aveau legatura cu iubirea aproapelui.Cred ca ajunge…astept comentariile dumneavoastra pentru a dezvolta subiectul.


          Am considerat ca un astfel de subiect controversat merita parerile noastre si pe acest blog.Nu consider ca modul meu de gandire este cel corect dar in absenta altuia ma voi multumi si cu atat.Cei care au pareri in legatura cu acest subiect le adresam o calduroasa invitatie de a se exprima si de a contribui impreuna la o elucidarea partiala a problemei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu